Η μουσική σε … φόρμα (Μουσικές Μορφές)
Κάθε μουσικό έργο χωρίζεται σε επιμέρους τμήματα. (Μερικά από αυτά, κατά τη διάρκεια του έργου, επαναλαμβάνονται αυτούσια ή ελαφρώς παραλλαγμένα).
Τα γράμματα μας βοηθούν να ονοματίζουμε αυτά τα τμήματα και να τα σχηματοποιούμε στο μυαλό μας ώστε να αποκτούμε μια γενικότερη ιδέα για την συνολική μορφή του μουσικού έργου και έτσι να κατανοούμε περισσότερο τη μουσική.
Άκουσε τα μουσικά έργα που ακολουθούν και προσπάθησε να βρεις τα επιμέρους τμήματα που τα αποτελούν. Στη συνέχεια βάλε τα γράμματα στη σειρά που νομίζεις ότι ακούστηκαν και έλεγξε το αποτέλεσμα.
Καλή ακρόαση!
Περιεχόμενα:
-
L. v Beethoven – Für Elise
-
F. Chopin – Valse in C sharp minor
-
Claude Debussy – “Clair de Lune”
-
Yann Tiersen – Sur Le Fil (Amelie)
Μορφολογία της Μουσικής
Αναλύσεις σε έργα Τονικής Μουσικής
Παραδείγματα για την Αντίστιξη, Φούγκα, τη Φόρμα Σονάτας, τη Φόρμα Lied, το Rondo, τις Παραλλαγές, το Ορατόριο, μέσα από γνωστά μουσικά έργα.
– Orlando di Lasso, “Oculus non vidit”
– Palestrina, “Benedictus” από τη Λειτουργία Aeterna Christi munera
– Josquin Des Prez, “Tu solus”
– Bach, “Heute wirst du mit mir” από την Kαντάτα αρ. 106
– Bach, “Erbarme dich” από τα Πάθη κατά Mατθαίο
– Bach, “Der Ewigkeit saphirnes Haus” από την Kαντάτα αρ. 198
– Victoria, “Sanctus” από το Requiem
– Bach, “Sind Blitze sind Donner” από τα Πάθη κατά Mατθαίο
– Invention in Do+
– Fuga II in Do-
– Fuga XVI in Sol-
– J. S. Bach – Cantata BWV 80 (Ανάλυση)
– Johannes-Passion, BWV 245 (Απόσπασμα)
– Erbarme Dich (Πάθη κατά Ματθαίον)
– Goldberg Variations – Μουσική Προσφορά
– Variations 3, 6, 9, 12
– Μουσική Προσφορά: Κανόνας αέναος, Κανόνας καρκίνος
– Sonata in La K 331
– Kyrie from Requiem
– Ave Verum Corpus – Motet K. 618
– Piano Concerto No 3 (I – III)
– Piano Concerto No 4 – II
– Symphony No 7 – II
– Sonata Pathetique op. 13 – Ανάλυση
Schubert
– Ο βασιλιάς των ξωτικών (Der Erlkönig)
– Prelude No 7 in LA+
– Prelude No 15 in REb+
– Prelude No 4 in E-
– Dvorak – New World Symphony No 9
– Georges Bizet, Suite No 2 – L’Arlésienne – IV Farandole (Κανόνας)
– Edvard Grieg, Peer Gynt – Suite No1 – Aase’s Death
- Preludio nο 1 – Danseuses de Delphes
- Preludio nο 2 – Voiles (Ιστία)
- Preludio nο 8 – La fille aux cheveux de lin
(Το κορίτσι με τα λινά μαλλιά) - Preludio στο απόγευμα ενός Φαύνου
- Gnossiennes – No. 1, Lent
- Gymnopedie No.1
“Το Διαχρονικό διαδίκτυο” με την Λένια Ζαφειροπούλου | 28.09.2022
Leonard Bernstein – Τι κάνει τη μουσική συμφωνική;
Η συμφωνία, λέει ο Bernstein στους νεαρούς του ακροατές, γεννιέται από μια μικροσκοπική μουσική ιδεά, όπως γεννιέται από ένα σπόρο ένα ολόκληρο δέντρο. Και η μουσική της συμφωνίας μεταμορφώνεται όπως και το δέντρο αλλάζει μορφές στη γύμνια του χειμώνα, στην ανθοφορία της άνοιξης, στην καρποφορία του θέρους. Στη συναυλία για τους νέους της 13 Δεκεμβρίου 1958, ο Leonard Bernstein, χωρίς να προαπαιτεί μουσικές γνώσεις, οδηγεί τους ακροατές στους λαβυρίνθους της ανάπτυξης, ξεκινώντας από την απλή επανάληψη μιας μουσικής ιδέας και φτάνοντας ως τις αριστοτεχνικές μεθόδους του Johannes Brahms που όπως λέει, έχει τόσο πλούσια σκέψη ώστε με το που εκθέτει μια μουσική ιδέα πρέπει εξάπαντος να την αναπτύξει ταυτόχρονα. Ένα μάθημα μουσικού συντακτικού που εορτάζει τους μεγάλους συμφωνιστές που καλλιέργησαν τα δέντρα της μουσικής ως “αριστοτέχνες κηπουροί”.
Παραγωγή-παρουσίαση: Λένια Ζαφειροπούλου
BLOD – Ελεύθερες διαλέξεις για τη μουσική από το Ίδρυμα Μποδοσάκη
Αυτή η εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές .
Views: 954