The Beethoven Pastoral Project – Ζωγραφίζουμε με τον Μπετόβεν

You are currently viewing The Beethoven Pastoral Project – Ζωγραφίζουμε με τον Μπετόβεν

‘The Beethoven Pastoral Project’ – 250 χρόνια

Εκπαιδευτικά προγράμματα Κ.Ο.Θ. για όλη την οικογένεια, από το διαδίκτυο

Από Δευτέρα 27 Απριλίου και κάθε Δευτέρα στις 12:00, στην επίσημη ιστοσελίδα της Κ.Ο.Θ., στις σελίδες της σε Facebook, Instagram και Twitter, καθώς και στο κανάλι της στο Youtube, θα παρουσιαστούν σε εβδομαδιαία βάση τα πέντε (5) επεισόδια του διαδικτυακού εκπαιδευτικού προγράμματος ‘The Beethoven Pastoral Project’, το οποίο καλεί μικρούς και μεγάλους σε ένα ταξίδι γνωριμίας με την ‘Ποιμενική Συμφωνία’ του Μπετόβεν. Παρουσιάζει η υπεύθυνη εκπαιδευτικών προγραμμάτων της Κ.Ο.Θ., Γεωργία Καραντώνη.

Στο πρώτο επεισόδιο, στις 27/4, τα παιδιά καλούνται να εμπνευστούν από τη μουσική του Μπετόβεν και να ζωγραφίσουν εικόνες από τη φύση.

Θα χαρούμε πολύ να σταλούν αυτές οι ζωγραφιές στην ηλεκτρονική διεύθυνση schools@tsso.gr ώστε να γίνει μία έκθεση από αυτές.

Κάθε επεισόδιο περιλαμβάνει ένα μουσικό απόσπασμα από τα αντίστοιχα πέντε μέρη της συμφωνίας, μέσα από τη ζωντανή ηχογράφηση της τελευταίας συναυλίας που έδωσε η Κ.Ο.Θ. πριν τις ακυρώσεις εκδηλώσεων λόγω κορωνοϊού, στις 28/2/2020, υπό τη μουσική διεύθυνση του Christoph Poppen.

Μία παραγωγή της Κ.Ο.Θ. με την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού & Αθλητισμού

——————————————————–

Ο Μπετόβεν υπήρξε ένας λάτρης της φύσης, ο οποίος πέρναγε αρκετή ώρα της μέρας του σε περιπάτους στην εξοχή. Πολλές φορές έφευγε από τη Βιέννη για να εργαστεί στην εξοχή. Οι πρώτες του σημειώσεις για την Ποιμενική βρέθηκαν το 1802. Η σύνθεσή της έγινε ταυτόχρονα με μία από τις γνωστότερες και πιο θυελλώδεις συμφωνίες του, την 5η. Και οι δύο παρουσιάστηκαν την ίδια μέρα, στο θέατρο της Βιέννης, στις 22 Δεκεμβρίου το 1808. Ο συνθέτης είπε για την 6η Συμφωνία ότι «περισσότερο έκφραση συναισθημάτων, παρά ζωγραφική».

The Beethoven Pastoral Project

Επεισόδιο Ι. Ακούμε μουσική και ζωγραφίζουμε

Λούντβιχ βαν Μπετόβεν: Συμφωνία αρ.6 σε φα μείζονα, έργο 68 (“Ποιμενική”)

Ι. Allegro ma non troppo ‘Αισθήματα ευτυχίας που ξυπνά η εξοχή’

Επεισόδιο ΙΙ. Ακούμε μουσική και ξεχωρίζουμε τους ήχους

ΙΙ. Andante molto mosso ‘Στο Ρυάκι’

Στο σημερινό δεύτερο επεισόδιο τα παιδιά καλούνται να ακούσουν τα μουσικά όργανα φλάουτο, όμποε και κλαρινέτο που μιμούνται το κελάηδισμα των πουλιών, του αηδονιού, του ορτυκιού και του κούκου. Προσπαθούν να ξεχωρίσουν τον ήχο των μουσικών οργάνων και να τραγουδήσουν το τραγούδι του κούκου.

Μπορούν τα όργανα της συμφωνικής ορχήστρας να μιμηθούν του ήχους της φύσης; Ο Μπετόβεν το κατάφερε αυτό! Έτσι, στη βόλτα του δίπλα στο ρυάκι ακούει κάποια στιγμή ένα αηδόνι… το κελάηδισμά του παίζει το φλάουτο. Μετά ακούει ένα ορτύκι… τη φωνή του παίζει το όμποε. Και στην παρέα έρχεται και ο κούκος… το τραγούδι του παίζει το κλαρινέτο.

Κατά τη διάρκεια της ακρόασης:
• προσπαθήστε να ακούσετε τους ήχους της φύσης, όπως το νερό που κυλάει στο ρυάκι και τα κελαηδίσματα των πουλιών
• ακούστε προσεκτικά τους ήχους των μουσικών οργάνων που μιμούνται τους ήχους των πουλιών
• προσπαθήστε να ξεχωρίσετε από τον ήχο τα τρία μουσικά όργανα
• προσπαθήστε να ξεχωρίσετε το κελάηδισμα του κούκου και τραγουδήστε και εσείς μαζί του

Καλή ακρόαση


Παίζουν οι μουσικοί:

– φλάουτο: Ματούλα Χατζή

– όμποε: Δημήτρης Κίτσος

– κλαρινέτο: Αλέξανδρος Σταυρίδης

Επεισόδιο ΙΙI. Ακούμε μουσική και συμμετέχουμε με το ρυθμό

III. Allegrο: “Χαρούμενη συντροφιά των χωρικών”

Στο τρίτο επεισόδιο, στις 11/5, τα παιδιά καλούνται να πάρουν τα κρουστά τους όργανα και να γίνουν μέρος της ορχήστρας ακολουθώντας το ρυθμό της μουσικής. Προσπαθούν να ξεχωρίσουν την αλλαγή στο ρυθμό και το ύφος της μουσικής και να εκφράσουν τον χορευτικό της χαρακτήρα με το σώμα τους.
Αυτή τη φορά γινόμαστε μέρος της ορχήστρας παίζοντας κρουστά! Παίρνουμε το ντέφι, τις μαράκες ή ό,τι άλλο έχουμε στο σπίτι και ακολουθούμε το ρυθμό της μουσικής. Όμως αργότερα η μουσική αλλάζει και γίνεται πιο… χορευτική! Και τότε σηκωνόμαστε και συμμετέχουμε με όλο μας το σώμα.

Κατά τη διάρκεια της ακρόασης:
• προσπαθήστε να ακολουθήσετε τον ρυθμό της μουσικής με κάποιο κρουστό όργανο ή με ό,τι έχετε στο σπίτι και γίνετε και εσείς μέρος της ορχήστρας
• προσπαθήστε να αντιληφθείτε την αλλαγή στο ύφος της μουσικής και στο ρυθμό και με το σώμα να εκφράσετε τον χορευτικό χαρακτήρα της

Καλή ακρόαση!

Επεισόδιο ΙV. Ακούμε μουσική και μιμούμαστε τους ήχους της θύελλας

Λούντβιχ βαν Μπετόβεν: Συμφωνία αρ.6 σε φα μείζονα, έργο 68 (“Ποιμενική”)

Ερμηνεύει η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης 28/2/2020
Διεύθυνση: Christoph Poppen

ΙV. Allegrο: “Η Θύελλα”

Στο τέταρτο επεισόδιο τα παιδιά καλούνται να ακούσουν τα όργανα της ορχήστρας, καθώς μιμούνται τους ήχους και τη δυναμική μιας θύελλας.

Προσπαθούμε να ακούσουμε τη βροχή, τις βροντές, τον δυνατό αέρα και πώς τα όργανα της ορχήστρας μπορούν να μιμηθούν αυτούς τους ήχους. Προσπαθούμε και εμείς στο σπίτι να δημιουργήσουμε μία θύελλα με ήχους που μπορούμε να κάνουμε με το σώμα μας, με κρουστά όργανα ή ό,τι άλλο έχουμε στο σπίτι.

Κατά τη διάρκεια της ακρόασης:
• προσπαθήστε να ξεχωρήσετε τους ήχους της βροχής, της βροντής, του ανέμου

• προσπαθήστε με το σώμα σας να μιμηθείτε αυτούς τους ήχους, για παράδειγμα η βροχή που πλησιάζει μπορεί να γίνει με το τρίψιμο των χεριών, το χτύπημα των δαχτύλων, χτύπημα των χεριών στα πόδια, παλαμάκια. Η βροντή μπορεί να γίνει χτυπώντας ένα κρουστό όργανο ή μία κατσαρόλα με μία κουτάλα. Ο αέρας φυσώντας με το στόμα

• προσπαθήστε να μιμηθείτε τη δύναμη της θύελλας και δημιουργήστε τους ήχους μιας καταιγίδας που πλησιάζει, ξεσπά και μετά απομακρύνεται.

Καλή ακρόαση!

Visits: 738

Αφήστε μια απάντηση