Σύγχρονη εποχή

You are currently viewing Σύγχρονη εποχή
"Scream" by Edvard Munch

Κόνταλυ 1882 – 1967, Ερικ Σατι 1866 – 1925, Μιγιώ 1892 – 1975, Χόνεγκερ 1892 – 1955, Πουλένκ 1899 – 1962, Ραχμάνινωφ 1873 – 1943, Σκριάμπιν 1872 – 1915, Προκόφιεφ 1891 – 1953, Σοστακόβιτς 1906 – 1975, Μπρίτεν 1913 – 1976, Χίντεμιτ 1895 – 1963, Καρλ Όρφ 1895 – 1982, Κουρτ Βάιλ 1900 – 1950,

  • Δημιουργία νέων κλιμάκων.
  • Περιφρόνηση των «παλιών» αρμονικών κανόνων. (Ιμπρεσιονισμός)
  • Δημιουργία Δωδεκάφθογγου και Σειραϊκού συστήματος. (Ατονικότητα – Εξπρεσιονισμός)
  • Απελευθέρωση του ρυθμού απ’ το μέτρο (Πολυρυθμία και Πολυτονικότητα).
  • Εμφάνιση της Τζαζ μουσικής και η επίδρασή της στη διαμόρφωση της σύγχρονης ορχήστρας.
  • Δημιουργία πειραματικής μουσικής (συγκεκριμένη – ηλεκτρονική – αλεατορική μουσική).

Κινήματα – Τάσεις του 20ου αιώνα

Mεταρομαντισμός (1875-1920)

Βάγκνερ – ΜάλερΡ. Στράους

Χρωματικότητα, διευρυμένη τονικότητα, διαδοχή συγχορδιών με τρίτες, δεύτερες, σχέση τριτόνου κ.λ.π.

Iμπρεσιονισμός

Ντεμπυσύ 1862 – 1918, Ραβέλ 1875 – 1937

Κλίμακες των τρόπων, εξωτικές κλίμακες, ολοτονική κλίμακα (6τονη), συγχορδίες 7ης και 9ης, παράλληλη κίνηση των συγχορδιών, ορχηστρική πολυχρωμία

ΙμπρεσιονισμόςΕξπρεσιονισμός

EΞΠPEΣIONIΣMOΣ (1920-1945)

Nεοτονικότητα

Στραβίνσκυ 1882 – 1971, Μπέλα Μπάρτοκ 1881 – 1945

Διευρυμένη τονικότητα, ασύμμετροι ρυθμοί, πολυρρυθμία, πολυμετρία, μετρική μετατροπία, πανδιατονισμός, διάφωνη αντίστιξη, λαϊκοί τρόποι, πολυσυγχορδίες, πιάνο ως κρουστό, ορχήστρα ως κρουστό, τεχνικές εγχόρδων

Δωδεκαφθογγισμός

Σαίνμπεργκ 1874 – 1951, Μπεργκ 1885 – 1935, Βέμπερν 1883 – 1945

Ατονικότητα, δωδεκάφθογγη σειρά, εξπρεσιονιστικό μελόδραμα, ομιλούμενο τραγούδι, ηχοχρωματική μελωδία

MONTEPNIΣMOΣ (1945-1968)

Kέητζ, Bαρέζ, Bέμπερν, Mπουλέζ, Λίγκετι, Mπάμπιτ, Mπέριο, Ξενάκης, Στοκχάουζεν

Σειραϊσμός

ολικός σειραϊσμός, συμπεπυκνωμένος μοτιβικός σειραϊσμός, δωδεκάφθογγη συμφωνία

Hλεκτρονικά Mέσα

συγκεκριμένη μουσική, ηλεκτρονική μουσική, κολάζ, ηλεκτρονική ένθεση, συνδυασμοί ηλεκτρονικών μέσων / βοκαλισμών / παραδοσιακών οργάνων, πολυμέσα

Πειραματική Mουσική

απροσδιοριστία και αλεατορική μουσική, σύνθεση με νόμους των πιθανοτήτων, αυτοσχεδιαζόμενη σύνθεση, αμετρική μουσική, αλληλεπιδραστική μουσική, σιωπή-μουσική περιβάλλοντος, συνεργατική σύνθεση, παραστατική σημειογραφία, μικροπολυφωνία, στατικές μαζικές συνηχήσεις, τονικές ολισθήσεις, μικρο- διαστήματα, ανοικτή φόρμα, νέες ηχογόνες πηγές, τεχνικές πιάνου, προετοιμασμένο πιάνο, τεχνικές φωνής, τεχνικές παραδοσιακών οργάνων

ΝΑΤΟΥΡΑΛΙΣΜΟΣ

https://www.youtube.com/watch?v=OD9_–uAsAk&feature=emb_title

METAMONTEPNIΣMOΣ 1970

Mινιμαλισμός

Pάϊλυ, Pάιχ, Γκλας

τονικός και ατονικός μινιμαλισμός, επαναπροσδιορισμός της όπερας

Eκλεκτικισμός

Kραμπ, Mπάρμπερ, Mασγκρέηβ

νεοτονικότητα, νεορομαντισμός, εξωδυτικές επιρροές

Παρουσίαση – 20ος αιώνας – Νο 1

Gustav Mahler (1860 – 1911), Richard Strauss (1864 – 1949), Giacomo Puccini, (1858 – 1924), Claude Debussy, (1862 – 1918), Maurice Ravel, (1875 – 1937), Igor Stravinsky 1882 – 1971

Παρουσίαση – 20ος αιώνας – Νο 2

Arnold Schoenberg, (1874 – 1951), Alban Berg, (1885 – 1935), Anton Webern, (1883 – 1945), κ.α.

Οι κυριότεροι συνθέτες της Σύγχρονης Μουσικής

Άδεια Creative Commons
Αυτή η εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές .

Views: 213

Αφήστε μια απάντηση