Edvard Grieg – Peer Gynt

You are currently viewing Edvard Grieg – Peer Gynt

Edvard Grieg – (1843 – 1907)

ΠΕΕΡ ΓΚΙΝΤ – Σουίτα

Το έργο ΠΕΕΡ ΓΚΙΝΤ του Ίψεν, φανταστικό στο μεγαλύτερο μέρος του, αφηγείται την ιστορία ενός άξεστου χωριατόπαιδου απ’ την Νορβηγία που ονομάζεται Πέερ Γκιντ, και τις περιπέτειές του.
Ο Πέερ Γκιντ στο έργο του Ίψεν, εκφράζει την ιδέα της αχαλίνωτης ελευθερίας, μακριά από την καθιερωμένη συμβατικότητα, που δε θέλει και δε γνωρίζει περιορισμούς και σύνορα. Η σκέψη του Ίψεν είναι η προβολή της ελευθερίας του ατόμου που έρχεται σε αντίθεση με την γεμάτη δεσμεύσεις κοινωνία, στην οποία ζει.

Suite 1

1. Morning Mood – Χαραυγή
2. The Death of Åse – Ο θάνατος της Αζ
3. Anitra’s Dance – Ο χορός της Ανίτρα
4. In the Hall of the Mountain King – Στο άντρο του βασιλιά των ορέων

Suite 2

1. The Abduction of the Bride. Ingrid’s Lament – Ο θρήνος της Ίνγκριντ
2. Arabian Dance – Αραβικός χορός
3. Peer Gynt’s Homecoming (Stormy Evening on the Sea) – Η επιστροφή του Πέερ Γκιντ
4. Solveig’s Song (Solveigs sang) – Το τραγούδι της Σολβέιγ

Suite 1

1. Morning Mood – Χαραυγή

Ο Πέερ κοιτάζει τον ήλιο που ανατέλλει στην έρημο. Η θαυμάσια μελωδία του φλάουτου, με τις τρίλιες υπαινίσσεται το κελάηδημα των πουλιών. Η εμφάνιση του ήλιου χαιρετίζεται με μια κυματιστή μουσική που υποβάλλει το παιχνίδι του ηλιόφωτος στο νερό. Κατόπιν εισάγεται μια πιο γαλήνια διάθεση, που απεικονίζει το ευγενικό άγγιγμα των ηλιαχτίδων στη γη.

2. The Death of Åse – Ο θάνατος της Αζ

Το μέρος περιγράφει το θάνατο της μητέρας του Πέερ Γκιντ. Ένα επικήδειο εμβατήριο που διηγείται τον οριστικό αποχωρισμό του γιού από τη μάνα και τις σκέψεις που αυτός ο αποχωρισμός γεννά στο μυαλό του Πέερ Γκιντ. Ο Γκρικ εδώ, “ζωγραφίζει” έξοχα το μεγάλο κενό που ακολουθεί το θάνατο με τη μουσική να σβύνει όπως και η εικόνα εκείνου που χάνεται για πάντα.

3. Anitra’s Dance – Ο χορός της Ανίτρα

Μια νεαρή Αράβισσα προσπαθεί ν’ αποπλανήσει τον Πέερ με το σαγηνευτικό χορό της. Καθώς λικνίζεται με χάρη εμπρός στον ξένο, η απόκριση του Πέερ στην εξωτική καλλονή της δηλώνεται απ’ τα τσέλα. Μ’ ένα μικρό φτερούγισμα στο τέλος, η χορεύτρια αποσύρεται, καλώντας τον να την ακολουθήσει.

κι εδώ με ζωγραφιές νέων με θέμα την Ανίτρα

4. In the Hall of the Mountain King – Στο άντρο του βασιλιά των ορέων

Ο βασιλιάς των ορέων είναι ο άρχοντας των ξωτικών, αποφασισμένος να εκδικηθεί τον Πέερ επειδή ξελόγιασε μία από τις γυναίκες του. Εδώ υπάρχει ένα μεγάλο ορχηστρικό κρεσέντο που στο τέλος καταλήγει στο τελειωτικό χτύπημα.

Suite 2

1. The Abduction of the Bride. Ingrid’s Lament – Ο θρήνος της Ίνγκριντ

Η Ίνγκριντ αποπλανήθηκε από τον Πέερ, μα τώρα δεν τη θέλει πια. Βασανίζεται μέσα της και θρηνεί για τη δύσκολη μοίρα της, όμως, παρά την τρικυμία της καρδιάς της, συνεχίζει το ταξίδι της με τον αλλόκοτο σύντροφό της.

2. Arabian Dance – Αραβικός χορός

Μια από τις πιο λαμπρές σελίδες του συνθέτη, πλημμυρισμένη από ρυθμούς της ανατολής και το χρώμα της λαϊκής μουσικής της πατρίδας του.

3. Peer Gynt’s Homecoming (Stormy Evening on the Sea) – Η επιστροφή του Πέερ Γκιντ

Εδώ ξανασυναντάμε το μοτίβο της “Χαραυγής”, σε διάφορες παραλλαγές. Ο Πέερ μάχεται τη μοίρα του, μα στο τέλος πέρνει το δρόμο της επιστροφής.

4. Solveig’s Song (Solveigs sang) – Το τραγούδι της Σολβέιγ

Στο τελευταίο μέρος μια απόκοσμη μελωδία ακολουθείται από το τραγούδι της Σολβέιγ, συζύγου του Πέερ, που υπομονετικά περιμένει την επιστροφή του υφαίνοντας στην καλύβα της στο δάσος. Πρόκειται για μια από τις ωραιότερες σελίδες του συνθέτη.

Δες τον Οδηγό Ακρόασης

Άδεια Creative Commons
Αυτή η εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές .

Views: 417

Αφήστε μια απάντηση